اخبار ورزشی

واکنش سازمان لیگ فوتبال به انتقادها از قوانین جذب بازیکن خارجی

به گزارش ایسنا و به نقل از سازمان لیگ فوتبال ایران، برنامه ورزش و مردم امروز در اقدامی غیرحرفه‌ای و غیرقانونی ضمن ابهام افکنی در قوانین مثبت، سازنده و بازدارنده فوتبال در زمینه جذب بازیکنان خارجی، اجازه پاسخگویی به مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را نداد!

 

فریبرز محمودزاده مدیر واحد نقل و انتقالات سازمان لیگ با اشاره به این رویه غیر حرفه‌ای برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: عجیب است که یک کارشناس غیر ورزشی بی‌توجه به قوانین و مصوبات و آئین نامه‌های مثبت و سازنده فوتبال ایران خیلی راحت مسائلی را در رسانه ملی عنوان می‌کند که غیر کارشناسی است.

 

وی افزود: بارها کارشناسان خبره، نخبگان فوتبال اعلام کرده‌اند که نباید اجازه حضور بازیکن خارجی بی‌کیفیت در فوتبال ایران را داد. جذب بازیکنان خارجی باید تابع مقرراتی باشد تا بازیکنان با کیفیت خارجی به فوتبال ایران وارد شوند. در همین راستا در چند سال اخیر قوانینی تنظیم شده که هر بازیکنی به صرف خارجی بودن وارد فوتیال کشور نشود. سود این قوانین در درجه اول برای باشگاه‌هاست. همانطور که در این اواخر دیده‌اید بازیکنان خارجی با کیفیتی جذب استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن و سایر باشگاه‌های ایران شده‌اند.

 

محمودزاده تصریح کرد: از سویی دیگر من و سایر مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قصد پاسخگویی قانونی و کارشناسی به اظهارات این فرد را در برنامه ورزش و مردم را داشتیم که این اجازه به ما داده نشد. در اقدامی غیرحرفه‌ای این برنامه نقدهای یکطرفه انجام داد. اهالی فوتبال به یاد دارند در سال‌های اخیر برخی افراد سود جو با انتقال بازیکنان بی‌کیفیت خارجی چه لطماتی را به فوتبال باشگاهی ایران وارد کردند و در برخی موارد پرونده‌های بین‌المللی سنگینی برای فوتبال ایران در مجامع بین‌المللی به وجود اوردند که باعث شد رقم‌های هنگفتی بابت پرداخت خسارت به این بازیکنان بی‌کیفیت خارجی از بیت المال پرداخت شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
سایت شرط بندی بت اسپات