اخبار ورزشی

لیکنز: برانکو پرسپولیس را متحول کرده است

به گزارش ایسنا، جرج لیکنز سرمربی تراکتورسازی در نشست خبری قبل بازی تیمش برابر پرسپولیس در هفته بیست و هشتم لیگ برتر اظهار کرد: به خاطر تغییر زمان بازی ما زمان تمرین خود را تغییر دادیم.

 

پرسپولیس تیم بزرگ و خوبی است و از زمانی که برانکو هدایت این تیم را برعهده گرفته، این تیم تحولات خوبی داشته و دو فصل پیاپی به قهرمانی لیگ برتر رسیده است و در حال حاضر با ما ۷ امتیاز اختلاف دارد. برانکو توانسته تیم خوبی بسازد و گام به گام پیش رفتند تا به مقام قهرمانی برسند. به برانکو و عوامل این باشگاه بابت عملکرد خوبی که در پرسپولیس داشته تبریک می‌گویم.

 

او ادامه داد: فردا شاهد بازی بزرگی در تبریز خواهیم بود و ما در چند بازی خود که در تبریز بود پیروز شدیم و می‌خواهیم این پیروزی‌ها را تکرار کنیم. هواداران همیشه پشت ما بودند و امیدوارم مثل همیشه از ما حمایت کنند. در دو بازی گذشته متأسفانه دچار بدشانسی شدیم و سعی می‌کنیم فردا جبران کنیم.

 

وی افزود: ما در مقابل هر تیمی که بازی کرده‌ایم به دنبال پیروزی بودیم و بازی فردا هم از این قائده مستثنی نیست و می‌خواهیم به سه امتیاز این مسابقه دست پیدا کنیم. هر تیمی که به تبریز می‌آید، می‌داند ما در خانه فقط به دنبال پیروزی هستیم و تمام انرژی خود را می‌گذاریم تا سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

 

لیکنز درباره محروم و مصدومان تیمش هم گفت: مسعود شجاعی را به علت محرومیت در اختیار نداریم. آنتونی استوکس نیز به علت برخورد شدیدی که در بازی برابر ذوب‌آهن داشت از ناحیه کتف مصدوم شده است و تیم پزشکی سعی می‌کند او را زودتر به بازی‌ها برساند اما این بازیکن یک هفته به استراحت نیاز دارد و قرار است هفته آینده وضعیت کتف او درست شود. از کادر پزشکی تشکر می‌کنم که همواره عملکرد خوبی داشته و دیدید که سوگیتا را توانستند به سرعت آماده بازی کنند.

 

سرمربی تراکتورسازی در ادامه اظهار کرد: یکسری خبر شنیده‌ام که استوکس نمی‌خواهد مقابل پرسپولیس بازی کند. از شنیدن این اخبار ناراحت شدم چون او نمی‌تواند مقابل پرسپولیس بازی کند نه اینکه نخواهد.

 

جرج لیکنز گفت: هر مربی دوست دارد سه امتیاز بازی خانگی را بگیرد. بازی برابر پرسپولیس هم سه امتیاز دارد و ما می‌خواهیم در این بازی به پیروزی برسیم. ما تا انتهای لیگ، ۹ امتیاز در پیش داریم که می‌خواهیم در وهله اول به سه امتیاز این مسابقه برسیم و بعد به فکر سایر امتیازها باشیم و برای این کار به حمایت هواداران نیاز داریم.

 

او ادامه داد: دوست داریم مثل بازی‌های گذشته دروازه خود را بسته نگه داریم و بتوانیم به گل برسیم. ما دومین خط حمله لیگ هستیم و بازیکنان از نظر انگیزشی آماده بازی فردا هستیم. ما قبلاً نیز در چند مورد به علت محرومیت یا مصدومیت بازیکنان کلیدی خود را از دست دادیم اما توانستیم بازیکنان جایگزین را در ترکیب جای دهیم. ما می‌خواهیم به شرایط خوبمان برگردیم. ما باید اشتباهات فردی در خط دفاع به حداقل برسانیم.

 

سرمربی تراکتورسازی خاطرنشان کرد: نباید فشار قهرمانی را روی تراکتور زیاد کنیم و باید این تفکر را از تیم دور کنیم. این مساله باعث ایجاد فشار روانی می‌شود. در فوتبال یکسری اتفاقات می‌افتد و بدشانسی رخ می‌دهد که روند را عوض می‌کند و این موضوع می‌تواند برای هر تیمی رخ دهد.

 

لیکنز درباره باشگاه پرسپولیس گفت: این تیم تا پیش از حضور برانکو وضعیت خوبی نداشت و این مربی توانسته وضعیت پرسپولیس خیلی بهتر کند. در تراکتور هم آقای زنوزی یک سال مالک باشگاه است و نیاز به زمان دارد.

 

او افزود: ما در گذشته نتایج خوبی گرفتیم که همراه با شانس بوده اما نمی‌خواهیم نتایج خوبمان را خراب کنیم. نمی‌شود همه بازی‌ها را برد و قهرمان شد. برانکو در سال اولی که به پرسپولیس آمد نتوانست این تیم را قهرمان کند اما رفته رفته توانست تیم مورد علاقه خودش را ایجاد کند.

 

او یک بار دیگر درباره آنتونی استوکس گفت: باید او را از نظر روحی و روانی آماده مسابقات کرد تا مثل اول فصل برای تراکتور خوب و مؤثر واقع شود.

 

سرمربی تراکتورسازی گفت: وقتی تیمی در میانه جدول حضور دارد، فشار روانی روی این تیم زیاد نیست اما وقتی در بالای جدول باشی، نگاه‌ها و فشارها روی تیم زیاد است و این موضوع کار تیم را سخت می‌کند. تصمیم داریم تراکتور را برای سال آینده بسیار قدرتمند آماده کنیم. به عنوان مثال، ادن هازارد وقتی در چلسی بود عملکرد خوبی نداشت اما وقتی او را کنار گذاشتند و دوباره او را به مسابقات بازگرداندند، توانست بازی‌های موفقی از خود به جای بگذارد. البته نمی‌خواهیم بازیکنی را با هازارد مقایسه کنیم.

 

لیکنز گفت: ما دوست داریم برابر پرسپولیس پیروز شویم ولی اینکه بخواهیم روی بازیکنان فشار بیاوریم کار درستی انجام ندادیم. یکسری از مسابقات مثل داربی یا بازی فردا می‌تواند مهم باشد اما این بازی‌ها مثل بازی‌های دیگر سه امتیاز دارد.

 

او ادامه داد: من در کشورهای زیادی کار کردم و وقتی هم در تیم بلژیک حضور داشتم از اول موفقیت نداشتیم چرا که به دست آوردن موفقیت نیاز به زمان دارد. زمانی که در بلژیک بودم بیشتر آن بازیکنان در لیگ داخلی خودشان بازی می‌کردند و بعد وارد دیگر تیم‌های اروپایی شدند. رقابتی که در لیگ ایران وجود دارد بازی‌های آسانی نیستند و سخت است که تعداد گل زیادی زده شود.

 

جرج لیکنز افزود: من رونالدو و مسی را در تیمم ندارم اما بازیکنانی دارم که از لحاظ روحی و روانی در سطح بالایی قرار دارند. باید ساختار خوبی در باشگاه ایجاد کرد و سخت کار کرد تا به موفقیت رسید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
سایت شرط بندی بت اسپات