اخبار فوتبال

شیخ سلمان بدون انتخابات رییس AFC شد

به گزارش ورزش سه، رئیس کنفدراسیون فوتبال که از سال ۲۰۱۳ بر این مسند نشسته است باردیگر توانست با جذب اکثریت آرا پیش از انتخابات روز ۱۷ فروردین  باردیگر ریاستش را بر فوتبال قاره تمدید کند.

 

رقبا کنار کشیدند

امسال و برای ریاست کنفدراسیون فوتبال سه نامزد از کشورهای بحرین، قطر و امارات ثبت نام کردند. شیخ سلمان رئیس فعلی کنفدراسیون فوتبال آسیا، سعود المهندی نایب رئیس فدراسیون فوتبال قطر و محمد خلفان الرمیثی رئیس فدراسیون فوتبال امارات متحده عربی سه نامزد تصاحب این پست بودند اما شیخ سلمان قبل از انتخاباتی که نه روز دیگر در مالزی برگزار خواهد شد توانست انتخابات را ببرد. او قبل از این حمایت چند کشور آسیایی چون استرالیا، عراق ، چین ، ژاپن، برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، تیمور شرقی و ویتنام و … را به دست آورده بود چند روز قبل با کنار کشیدن محمد خلفان الرمیثی رئیس فدراسیون فوتبال امارات از انتخابات ای اف سی عملا تنها یک رقیب داشت؛ سعود المهندی نایب رئیس فدراسیون فوتبال قطر و نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا که البته رابطه بسیار خوب و تنگاتنگی با شیخ سلمان دارد. اما امروز و با سفر شیخ سلمان به قطر او و فدراسیون فوتبال این کشور  با حمایتی که از رئیس فعلی کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام دادند عملا رای به ادامه ریاست شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه دادند.

 

موضع قطری ها

در حالی که به نظر می رسید با توجه به روابط سیاسی موجود در غرب آسیا و به خصوص میان قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله عربستان ، امارات و بحرین وجود دارد ، قطری ها در برابر شیخ سلمان در انتخابات پیش رو بایستند اما انگار روابط خوب سعود المهندی با شیخ سلمان و شاید دست بالای مرد بحرینی در انتخابات باعث شد تا قطری ها نیز میدان را خالی و از او حمایت کنند. سعود المهندی نایب رئیس فدراسیون فوتبال قطر و نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال که برای ریاست ای اف سی ثبت نام کرده بود امروز بعد از ورود شیخ سلمان به قطر گفت:« موضع فدراسیون فوتبال قطر ثابت است و تغییری نکرده و کماکان از شیخ سلمان برای ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا حمایت می کنیم چرا که می  دانیم او توان و شایستگی اداره کنفدرسیون فوتبال آسیا را دارد.

 

او در ادامه  گفت: « به شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رئیسAFC خوش آمد می گوییم. این که او به قطر آمده است نشانگر این است که تمام فوتبال آسیا باید در راستای رسیدن به اهداف اصلی فوتبال این قاره با هم منسجم عمل کنند.»

 

اما شیخ سلمان بن ابراهیم رئیس ای اف سی نیز دراین رابطه گفت:« از فدراسیون فوتبال قطر و شخص شیخ حمد بن خلیفه بن احمد آل ثانی به خاطر حمایت و کمکشان تشکر می کنم. حمایت او و فدراسیون فوتبال قطر بیانگر و منعکس کننده روح واحد در خانواده فوتبال آسیا است.» او افزود:« تاکید می کنم که همه باید برای یک هدف واحد و در مسیر مصلحت فوتبال قاره حرکت کنند. همچنین می خواهم از تلاش سعود المهندی نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و نایب رئیس فدراسیون فوتبال قطر تشکر کنم که در جهات مختلفی به فوتبال آسیا کمک کرد به خصوص در یکسان سازی سطح و به وحدت رساندن فوتبال در آسیا که کار بسیار مهمی است.»

 

با این وصف و با توجه به حمایت قطری از شیخ سلمان باید او را از هم اکنون رئیس آینده کنفدراسیون فوتبال آسیا دانسته و شاهد یک دوره دیگر حضورش بر مسند ریاست فوتبال قاره آسیا باشیم. شیخ سلمان حالا بدون هیچ رقیبی در انتخابات روز هفده فروردین در کوالالامپور مالی حضور خواهد یافت تا حکم ریاست را تحویل بگیرد. پستی که از سال ۲۰۱۳ در اختیار او است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
سایت شرط بندی بت اسپات