رپورتاژ آگهی
چت روم
چت روم
چت روم یک مکان مجازی (غیر جسمی) در اینترنت است که در آن کاربران چت ، هر کدام با نام مستعار (نام مستعار یا نام مستعار) خود شناخته می شوند ، برای گفتگو با دیگران در اتاق گپ متصل می شوند. اتاق هدف از چت ها معمولاً برای اوقات فراغت است اما در بسیاری از ابزارهای ارتباطی چت های حرفه ای نیز وجود دارد
گپ زدن می تواند وظایف و کارکردهای مختلفی را در زندگی شخصی و کاری یک فرد داشته باشد. می توان از آن برای سرگرمی ، گفتگو با دوستان یا حتی در مواردی نه چندان معمول ، با ستاره های فیلم یا نویسندگان کتاب استفاده کرد. شرکت ها باید از شبکه های ویژه یا پیام رسان های فوری استفاده کنند تا کارگران بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. میز کمک شغلی یا کارمندان پشتیبانی فنی از چت استفاده می کنند تا با مشتریانی که با رایانه ، حساب پول یا فروشگاه خود و سایر موارد مشکل دارند صحبت کنند. چت چندین کاربرد مفید را در اختیار شما قرار می دهد و در حال حاضر بخش مهمی از ارتباطات است.
چت (همچنین به عنوان IRC ، Internet Relay Chat) نیز در سالهای اولیه اینترنت اختراع شد. از طریق یک صفحه وب که سرویس گپ یا کانال را ارائه می داد ، به آنها دسترسی پیدا کرد. کاربر وارد شده به چت روم دسترسی پیدا کرد که نام مستعار سایر کاربران را مشاهده کرد. اگر از آنها بخواهد با یك كاربر خاص دیگر ارتباط برقرار كنند و او قبول كند ، می توانند بین آنها گفتگوی متنی برقرار كنند.برخی از چت روم های فارسی ایرانی عبارتند از گلشن چت ، آیناز چت ، سون چت و …
مسنجر: اتاق گپ جدید
با ظهور شبکه های اجتماعی و با شروع فیس بوک (۲۰۰۴) ، پیام های فوری از طریق ابزارهای آنلاین پدیدار شد. ما در مورد Yahoo Messenger ، ICQ ، AOL یا MySpace صحبت می کنیم.
ورود تلفن های هوشمند
با ورود تلفن های هوشمند ، اشکال جدید چت مانند Whatsapp یا WeChat پدیدار شد و اتاق های گفتگو از بین می روند.